sladurcheta: Какво трябва да знаем по БЕЛ за 2клас
Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com Image Hosting by PictureTrail.com



ВЛЕЗ ТУК И СЪЗДАЙ СВОЯ УНИКАЛНА КАРТИЧКА С РАМКА, АПЛИКАЦИИ, ЕФЕКТИ И МУЗИКА!АКО ИСКАШ ДА ПОЗДРАВИШ СВОЙ ПРИЯТЕЛ,ПРИБАВИ И ТЕКСТ.НИЕ ЩЕ Я ПУБЛИКУВАМЕ В ЕТИКЕТ - "ТВОЯТА КАРТИЧКА" ОТ МЕНЮТО. ИЗПРАТИ НИ Я НА АДРЕС: sladurcheta2009@yandex.ru

гр.Айтос и СОУ"Н.Вапцаров"


Вапцаровски усмивки

Визитка


импресии
Business Logo Design
Сподели с приятели!

Последователи

в България в целия свят
БУКВАТА се чете и пише . ЗВУКЪТ се чува и изговаря . ЗВУКОВЕТЕ са ГЛАСНИ и СЪГЛАСНИ .ГЛАСНИТЕ съдържат само глас и образуват срички . Те са 6 на брой : а-ъ , о-у ,е-и. СЪГЛАСНИТЕ са СОНОРНИ,ЗВУЧНИ или БЕЗЗВУЧНИ. СОНОРНИТЕ съгласни съдържат много глас и малко шум .Това са съгласните в думата ЛаМаРиНа+Й -/л,м,р,н,й/.ЗВУЧНИТЕ съгласни съдържат звук и шум .Това са съгласните в думите БоЗа ,ВоДа ,ЖеГа -/б,в,г,д,ж,з /.БЕЗЗВУЧНИТЕ съгласни съдържат малко глас и много шум . Те са : П,С,Ф,Т,Ш,К,Х,Ц,Ч. В края на думите звучните и беззвучните се променят.Чуват се Б-П ,В-Ф ,Г-К ,Д-Т , З-С ,Ж-Ш .Проверка правим като кажем думата в друга форма .Буквите Я и Ю в началото на думата и след гласна означават два звука Я=Й+А , Ю=Й+У /ябълка, Мая, юнак,/ .След съгласна се броят за един звук /дюля/.Буквата Щ означава два звука Щ=Ш+Т .Буквосъчетанието ДЖ и ДЗ означават 2 букви ,но 1 звук.Буквата Ь не означава звук ,а омекотява съгласния пред нея.ЙО се пише в началото на думата и след гласна .След съгласна се пише ЬО .



ДУМАТА служи за назоваване на нещо :предмет, признак на предмета или негово действие. Разделя се на СРИЧКИ ,в зависимост от гласните които съдържа /ма-ма,у-чи-ли-ще,дом/ ПРЕНАСЯНЕТО на част от думата става като се раздели на срички и се спазва правилото,че не може да се оставя или пренася сричка от една буква/слон,ри-ба,ба-рабан,бара-бан,оби-ча/.
ГЛАВНИ букви пишем В НАЧАЛОТО на изречението и на ИМЕНА на хора ,реки ,градове......
/В града дойде цирк. Владимир,Искър,Червен бряг,България..../Думите свързани по смисъл образуват ИЗРЕЧЕНИЕ ./Столицата на България е София . /Чрез СЪОБЩИТЕЛНОТО изречение съобщаваме нещо.В края му се пише ТОЧКА ./Аз обичам България ./Чрез ВЪПРОСИТЕЛНОТО изречение задаваме въпрос . В края му се пише ВЪПРОСИТЕЛЕН знак .
/Ще ходиш ли в парка ? /УДИВИТЕЛНИЯТ знак се поставя , когато с изречението изразяваме чувство или издаваме заповед . / Ох, боли ме гловата от учене ! Не пресичай улицата ! / Изреченията свързани по смисъл образуват ТЕКСТ . Всеки текст има ЗАГЛАВИЕ .
СЪЩЕСТВИТЕЛНИ ИМЕНА - това са думите ,с които назоваваме предмети,животни ,хора или техните имена.Те могат да бъдат : нарицателни , собствени и умалителни /куче , Шаро ,кученце /.Откриваме ги с въпрос :Какво е това ? Кой е този ? . Определяме им род и число:
м.р. -самолет,ученик/един/,ж.р. -роза,ученичка/една/,ср.р. -колело,дете/едно/,ед.ч. -град,
мн.ч. -градове .
ПРИЛАГАТЕЛНИ ИМЕНА - това са думите ,с които назоваваме качество или признак на предметите .Те се СЪГЛАСУВАТ със същ. имена - приемат рода и числото им и образуват
СЛОВОСЪЧЕТАНИЯ - червена роза ,умно дете , роден град , палави деца .Определяме им род и число.Откриват се с въпросите : Какъв ? , Каква ? , Какво ? , Какви ? -голям,сладък,
красив,добра,прекрасна,слаба,буйно,гладно ,малко,трудолюбиви... .
ГЛАГОЛ - това са думите с които назоваваме действие или състояние на предметите. Откриват се с въпросите : Какво прави ? , Какво правят ? Определяме им лице ,число и вре-
ме .

0 коментара :

Публикуване на коментар